مقاومت عجیب مایع دستشویی پمپی اوه در برابر میکروب!

شویندگی مایع دستشویی پمپی اوه تجاری قبل و بعد از اصلاح با SB3C16  سولفوبتائین با استفاده از آنالیز رنگ سنجی بر اساس سیستم CIELab مورد بررسی قرار گرفت.

پارچه پنبه ای استاندارد EMPA 101 آغشته به کربن سیاه و روغن زیتون در آزمایشات شستشو تحت شرایط تجربی زیر استفاده شد: غلظت مواد شوینده مایع لباسشویی 1.25-50 اینچ در لیتر، چرخه شستشو 30 دقیقه، سختی آب 5.35 mval/L، 40 ℃، 200 دور در دقیقه.

نتایج آنالیز فیزیکوشیمیایی رنگ، فرم، بو، pH، ویسکوزیته، چگالی و محتوای سورفکتانت‌های آنیونی در شوینده‌ها و همچنین پارامترهای ساختمانی پارچه‌های پنبه‌ای آزمایش‌شده، مطابقت با الزامات استانداردها و اعلامیه‌های سازنده را نشان داد.

مایع

مطالعات نشان داد که افزایش غلظت محلول های شوینده لباسشویی باعث افزایش تدریجی قدرت کف کردن و مواد شوینده می شود. اصلاح با SB3C16 به طور مثبت توانایی شستشو را بهبود بخشید و حداکثر مقادیر به ترتیب در 23.7% و 37% به دست آمد.

راندمان مواد شوینده به طور متوسط 6.86٪  و 10.72٪  بهبود یافته است. پارچه های EMPA 101 قبل و بعد از شستشو تحت مشاهدات میکروسکوپی قرار گرفتند که هیچ آسیب جدی به الیاف نشان نداد، اما تنها شل شدن جزئی الیاف جداگانه را نشان داد.

به طور خلاصه، نتایج به وضوح نشان می دهد که سولفوبتائین SB3C16 عملکرد شستشو را بهبود می بخشد و به دلیل خواص سطحی خوب می تواند با موفقیت در شوینده های مایع لباسشویی استفاده شود.

در حال حاضر، بسیاری از مواد شوینده مایع لباسشویی در بخش شیمی خانگی ارائه شده است. تقاضا برای این محصولات به دلیل خواص شستشوی خوب و مواد سازگار با محیط زیست در حال افزایش است.

مهمترین آنها سورفکتانت ها هستند که به دلیل خاصیت آمفی دوستی به عنوان امولسیفایر و به عنوان مواد مرطوب کننده، معلق کننده، حل کننده و تثبیت کننده استفاده می شوند. رایج ترین آنها ترکیبات آنیونی، غیریونی و کاتیونی هستند.

با این حال، گروه دیگری از سورفکتانت‌ها، مانند آنهایی که آمفوتریک هستند، شایسته توجه هستند و می‌توانند با موفقیت به عنوان یک افزودنی برای شوینده‌های مایع استفاده شوند.

برای مقایسه، آنها به طور کلی با ملایمت برای چشم و پوست، سمیت بسیار کم، زیست تخریب پذیری، پایداری بهتر کف و حلالیت در آب، امولسیون شدن، تحمل نمک، پایداری دما، مقاومت در برابر آب سخت و تخریب در اثر اکسیداسیون و کاهش و شوینده خوب مشخص می شوند.