فوم سقفی در یاسوج که جان خانواده ای را از مرگ نجات داد !

فوم سقفی در یاسوج نه تنها بر آکوستیک داخلی تأثیر می گذارند، بلکه بر ورود نویزهای محیطی خارجی، عملکرد رطوبت گرمایی و عملکرد لرزه ای نیز تأثیر می گذارند.

کاشی ها و کاشی های بیش از حد سنگین با مقاومت حرارتی بالا می توانند بر عملکرد ساختمان تأثیر منفی بگذارند و این باید در هنگام انتخاب نوع کاشی سقف در نظر گرفته شود.

در DQLS: Acoustics، نسخه 3.0،، بخش 2.2.5. نکات مفید و قوانین سرانگشتی به طراحان توصیه می کند که کل سقف را با یک محصول آکوستیک بسیار جذب درمان کنند.

یک کاشی سقفی با سطح جذب بالا در فضاهای آموزشی ضروری است، به ویژه با مدل آموزشی فعلی که به نفع محیط های یادگیری نوآورانه است.

فوم

علاوه بر این، سیستم سقف برای کاهش صدای باران و نویز محیطی خارجی مورد نیاز است و این طیف نویز نیاز به سقف‌ها دارد که خواص تلفات انتقال بالایی داشته باشند.

برای دستیابی به این دو الزام صوتی به طور همزمان، نیاز است که سقف هم متخلخل باشد و هم وزن جرم سطحی نسبتاً بالایی داشته باشد.

در پروژه های آموزشی، آنها معمولاً یا با سقف گچ تخته ای با جذب صوتی زیر، یا با استفاده از سقف کاذب که هر دو معیار عملکرد را در بر می گیرد، به عنوان کاشی های 1200×600 میلی متر در یک شبکه سقف فلزی مورد بررسی قرار می گیرند.

با این حال، کاشی سقف معلق فقط بر روی آکوستیک تأثیر نمی گذارد. اما پیامدهایی برای عملکرد لرزه ای و رطوبت گرمایی نیز دارد.

چالش این است که به طراحی محصول با درک این موضوع نزدیک شویم که حل یک جنبه پیامدهای گسترده تری بر دیگر جنبه های محیط داخلی خواهد داشت.

تحقیق و توسعه T&R به دنبال ایجاد یک کاشی سقفی است که الزامات صوتی MOE/DQLS را برآورده می‌کند و در عین حال به مفاهیم طراحی گسترده‌تری که با قرار دادن کاشی‌های سقفی می‌آیند، یعنی عملکرد لرزه‌ای غیرسازه‌ای و رطوبت‌گرمایی، می‌پردازد.

تحقیق و توسعه و آزمایش های آکوستیک بعدی در اوایل سال 2020 در آزمایشگاه های تست آکوستیک کانتربری انجام شد.