دختربچه ای که از شیلنگ گاز بخاری برای خود دفتر نقاشی ساخت

قبل از سال 2010، شکستگی هیدرولیک (شکستگی) برای اکثر مردم در ایالات متحده و سراسر جهان تقریباً ناشناخته بود. به سرعت به یک نام آشنا تبدیل شد و تا سالهای آینده در اخبار روزانه قرار خواهد گرفت. ما نمی دانستیم که آن، همراه با حفاری افقی، چنین تأثیر اقتصادی عظیمی را در تقریباً هر صنعت در کشور ما، از هتل ها گرفته تا تولید کنندگان تجهیزات و خدمات پشتیبانی، نشان می دهد.

شلنگ سنتی شما نیست
آنچه که بسیار جالب بود تأثیر آن بر بازار شیلنگ گاز بخاری استاندارد صنعتی بود. این یک فرار از تجارت سنتی شلنگ بود که عمدتاً بر صنایع سنگین مانند فولاد، کشاورزی و خمیر و کاغذ متمرکز بود. اپراتورها و تولیدکنندگان شلنگ های صنعتی به سرعت دریافتند که شیلنگ های صنعتی یکی از حیاتی ترین بخش های این فرآیندهای جدید هستند. کاربردها از تحویل آب گرفته تا محل حفاری/frac تا خود شیلنگ های حفاری را شامل می شد. هر فرآیند معیارهای متفاوتی برای این نوع شیلنگ ها داشت.

شیلنگ

استفاده از شیلنگ های سنتی در این کاربردهای مختلف انجام شد، اما این شیلنگ ها در بیشتر موارد ناکافی بودند. تولیدکنندگان در توسعه شیلنگ‌ها برای برآوردن این خواسته‌ها، که شامل فشارهای بالاتر و حجم‌های بیشتر از آنچه تولیدکنندگان شیلنگ‌های صنعتی به آن عادت داشتند، کاملاً تهاجمی بودند. عمق محصول برای انجام تمام موارد مورد نیاز در این برنامه ها در دسترس نبود. بسیاری از پیمانکاران بزرگ که توسط این فرآیندهای جدید و الزامات فشار/حجم به چالش کشیده شده‌اند، روی تولیدکنندگان شیلنگ حساب می‌کردند تا محصولاتی را ارائه کنند که قبل از اتمام کار در این زمینه شکست نخورد.

شیلنگ های قوی قادر به مقاومت در برابر سختی های محیطی و موادی که از طریق آنها جریان می یابد در چندین مرحله از فرآیندهای حفاری و تکمیل مورد نیاز بود. اینها عبارت بودند از:

آب متحرکی که برای ترکیب گل حفاری و سیال فرکینگ استفاده می شود (که شامل مواد شیمیایی، مواد شیمیایی و آب می شود)
پمپاژ گودال گل حفاری
پمپاژ سوراخ سیمان
فشار بالا پمپاژ سیالات فرکینگ پایین چاله
شیلنگ برای تحویل آب
آب در هر عملیات حفاری و تکمیل ضروری است زیرا هر چاه به چندین میلیون گالن آب برای این فرآیند نیاز دارد. از آنجایی که بسیاری از چاه ها در مناطق دور افتاده هستند، رساندن آب به این مکان ها همیشه آسان نیست. در بهترین حالت، یک منبع آب نزدیک به محل است که در آن می توان از شیلنگ های طولانی برای انتقال آب تا فاصله 10 مایلی به محل استفاده کرد. این کار توسط یک سری پمپ های با حجم بالا و شیلنگ های با قطر زیاد انجام می شود. مشکل این است که این مسیرها معمولاً در زمین های ناهموار و مناطق پر درخت قرار دارند.

شیلنگ‌های مورد استفاده نمی‌توانستند این زمین را تحمل کنند، و نه حجم زیادی از آب پمپاژ شده در طول مدت طولانی. سازندگان شیلنگ همچنین باید اثرات زیست محیطی شلنگ ها را در نظر می گرفتند و اطمینان حاصل می کردند که در طول این انتقال نشتی ندارند. برای اکثر شرکت‌های شلنگ، موجودی داخلی کمی برای این نوع شلنگ غیر سنتی در دسترس بود، بنابراین برای تهیه آن از اروپا و آسیا که رایج‌تر بود، اقدامی دیوانه‌وار اتفاق افتاد.

یکی از تولیدکنندگان متوجه شد که شیلنگ پلی وینیل کلرید (PVC) در این کاربرد ناکارآمد است، بنابراین به یک شلنگ ترکیبی PVC/نیتریل که 200 psi درجه بندی شده بود، نقل مکان کرد. این یک شلنگ ناهموار با قیمت مناسب بود که می‌توانست حجم‌ها را بدون هیچ مشکلی کنترل کند و به راحتی در زمین مستقر می‌شد. شیلنگ معمولی دارای قطر 8 اینچ با اتصالات شیاردار بود که در این کاربرد رایج است.