حوله تن پوش سهند ایران عفونتهای پوستی را از بین میبرد!

دست زدن به مسواک و حوله تن پوش سهند ایران از ملاحظات مهم در بهداشت فردی است. بنابراین، این مطالعه به دنبال ارزیابی نحوه برخورد دانشجویان دانشگاه مطالعات توسعه با مسواک و حوله خود و پیامد آن با توجه به کیفیت میکروبی این مواد بهداشتی پرسنل بود.

در مجموع 100 نمونه تعویض (50 مسواک و 50 حوله) برای تجزیه و تحلیل میکروبی جمع آوری شد. پرسشنامه‌هایی برای دانش‌آموزانی که نمونه‌هایی از آن‌ها جمع‌آوری شد تا اطلاعاتی در مورد نحوه کار با مسواک و حوله جمع‌آوری شد.

حوله

مک کانکی آگار و مانیتول سالت آگار به ترتیب برای جداسازی E. coli و S. aureus و سفوکسیتین برای شناسایی سویه های استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین استفاده شد.

E. coli در تمام حوله های نمونه وجود داشت، در حالی که 98٪ از مسواک های نمونه حاوی E. coli بودند. مشخص شد که 2٪ از پاسخ دهندگان مسواک خود را در حمام، 44٪ آنها را در اتاق ها و 54٪ آنها را در اتاق نگه می داشتند.

همچنین 48 درصد از پاسخگویان هفته ای یک بار، 24 درصد هر دو هفته یک بار، 20 درصد هر ماه یک بار و 8 درصد یک بار در سه ماهه بارداری حوله های خود را می شستند. علاوه بر این، 52 درصد حوله های خود را در اتاق ها و 48 درصد آنها را در خارج از اتاق خشک می کردند.

بروز استافیلوکوکوس اورئوس برای حوله و مسواک به ترتیب 96% و 94% بود. از استافیلوکوکوس اورئوس جدا شده، 3/33 درصد از حوله های نمونه برداری شده و 8/12 درصد از مسواک ها حاوی استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین بودند.

رایج ترین وسایل کمکی بهداشتی مورد استفاده برای بهبود سلامت دهان و مراقبت از بدن به ترتیب مسواک و حوله هستند. در همین حال، بدن انسان مملو از حیات میکروبی است که برخی از آنها بیماری زا، برخی دیگر غیر بیماریزا و گروهی دیگر، آنهایی که هیچ عملکرد ظاهری ندارند.

لباس‌های کثیف، از جمله حوله، پتانسیل نگهداری میکروب‌ها را دارند و پوشیدن یا استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث عفونت پوستی شود. وسایل کمکی بهداشتی مانند حوله ها و مسواک ها قادر به حمایت از رشد میکروبی هستند، حتی اگر این مواد محیط ایده آلی برای رشد آنها نباشند.

در اکثر کشورهای در حال توسعه، حدود 80 درصد از بیماری ها مربوط به بهداشت نامناسب خانه و شخصی است. از این طریق، دانش آموزان ممکن است با باکتری های عفونی آلوده شوند که می تواند آنها را بیمار کند و از مدرسه غیبت کنند، بنابراین بر بهره وری تحصیلی آنها در مدرسه تأثیر می گذارد.