تخت بیمارستانی که به عنوان منابع مهم بیمارستانی محسوب میشود!

قبل از اوج موج اول شیوع بیماری در آوریل، موسسه سنجش و ارزیابی سلامت کمبود تجهیزات پزشکی ارتوپدی را در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه پیش‌بینی کرده بود، زیرا این همه‌گیری ادامه دارد.

تا 4 اکتبر 2020 موارد نسبتاً بالایی از مرگ و میر ناشی از کووید-19 به 207,366 در ایالات متحده، 42,317 در بریتانیا و 31,969 در فرانسه را تجربه کرد. اولویت‌بندی استراتژی‌های مداخله و پیشگیری در پیش‌بینی موج دوم موارد COVID-19 که ممکن است پس از از سرگیری کامل روال‌های روزانه رخ دهد.

کمبود نسبی منابع بیمارستانی موضوعی رو به رشد است که می تواند بر عملکرد پزشکان و مراقبت های بعدی که به بیماران ارائه می شود تأثیر بگذارد. هدف اصلی این مطالعه بررسی منابع بیمارستانی جهانی است که به عنوان تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های مراقبت حاد و تخت‌های ICU طبقه‌بندی می‌شوند.

هدف ثانویه این است که ارزیابی شود آیا بین منابع بیمارستانی و تعداد مرگ‌های تایید شده COVID-19 با این فرضیه که تعداد مرگ و میر ناشی از COVID-19 در مناطقی با تمرکز بیشتر بیمارستان و مراقبت‌های حاد کاهش می‌یابد آیا همبستگی وجود دارد یا خیر و تخت ICU.

تخت

این مطالعه مقطعی از داده‌های به‌دست‌آمده از ادبیات، دولت، آژانس اطلاعات مرکزی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی و منابع بیمارستانی حرفه‌ای و رسمی استفاده کرد.

جستجوی ادبیات برای داده‌های مربوط به ظرفیت تخت ICU به دلیل عدم وجود داده‌های عمومی در مورد این ارقام ضروری بود. در مجموع 183 کشور در این تحلیل گنجانده شده اند. کشورهای انتخاب شده در این تحلیل بر اساس در دسترس بودن داده ها انتخاب شدند، زیرا بسیاری از کشورها اطلاعاتی در مورد تعداد تخت های ICU و یا ACB ندارند.

سپس کشورها بر اساس درآمد طبق تعاریف بانک جهانی طبقه‌بندی شدند: درآمد پایین، با درآمد متوسط پایین، درآمد متوسط بالا و پردرآمد.

11، 12 تخت ICU به عنوان تخت هایی با تجهیزات مراقبت های ویژه تعریف شد که به اندازه کافی توسط پرستاران و پزشکان متخصص با آموزش مراقبت های ویژه تشکیل شده است.

13 HB به عنوان تخت هایی تعریف شد که به طور منظم نگهداری، پرسنل و در دسترس برای استفاده در بیمارستان ها و مراکز توانبخشی دولتی، خصوصی، عمومی، عمومی و تخصصی هستند. موارد زیر: مدیریت زایمان، انجام جراحی، درمان بیماری ارائه درمان قطعی آسیب، کاهش شدت بیماری آسیب، محافظت در برابر تشدید عوارض و انجام اقدامات تشخیصی یا درمانی.