با استفاده از گردو خارجی در غذاهایتان شوری آن را جذب کنید

گردو خارجی حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که به تنظیم ساعت بدن کمک می کند. بدن ما از این اسید آمینه برای تولید سروتونین و ملاتونین استفاده می کند که هر دو در تنظیم خواب نقش دارند.

بنابراین، مصرف گردو قبل از خواب ممکن است به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند و از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار باشد.

عوارض جانبی احتمالی گردو
مشکلات گوارشی
محتوای فیبر موجود در گردو ممکن است مشکلاتی را برای سیستم گوارش شما ایجاد کند. در حالی که مقادیر متوسط آن هضم را تسریع می کند، گردو بیش از حد می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ و درد معده شود.

خوردن بیش از حد گردو همچنین به دلیل داشتن اگزالات زیاد می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

گردو

آلرژی
همانطور که در مورد اکثر آجیل ها، گردو نیز آلرژن بدنام است. افراد حساس به آلرژی یا هر گونه حساسیت به آجیل باید در مصرف گردو مراقب باشند.

علائم آلرژی به گردو شامل حالت تهوع، تنگی نفس، مشکل در بلع، خارش در دهان، گلو یا چشم و احتقان بینی است. برخی از افراد نیز ممکن است به درماتیت تماسی مبتلا شوند، یعنی ایجاد کهیر یا بثورات پوستی بلافاصله پس از تماس با گردو.

طبق مطالعات، محتوای ویتامین B موجود در گردو به افزایش سطح انرژی کمک می کند. می توانید مقداری گردو را به یک فنجان ماست اضافه کنید و یک مشت به عنوان میان وعده صبح میل کنید یا برای افزایش سطح انرژی آن را به اسموتی برای صبحانه اضافه کنید.

الف) گردو از نظر کالری متراکم است و برای کاهش خطر افزایش وزن باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. آنها همچنین ممکن است به دلیل محتوای اگزالات موجود در آنها منجر به سنگ کلیه شوند. مصرف زیاد گردو به دلیل محتوای غنی از فیبر ممکن است باعث اسهال، معده درد یا نفخ شود. گردو می تواند منجر به سطوح بالای فیتات در بدن شود، یک ماده ضد مغذی که مانع از جذب مواد معدنی در بدن می شود.